Trwa remont infrastruktury kolejowej pomiędzy Rypinem a Brodnicą. Wraz z końcem sierpnia robotnicy pojawią się na kolejnym odcinku linii nr 33. Jej otwarcie ma zaś nastąpić w grudniu.
Na północnym odcinku linii nr 33 Kutno – Brodnica trwają prace poprzedzające przywrócenie ruchu regionalnego pomiędzy Brodnicą a Rypinem. Dotychczas jedynym pociągiem pasażerskim łączącym te miejscowości był dalekobieżny TLK „Flisak” z Katowic do Gdyni. W przyszłym roku oferta ma zostać uzupełniona o kursy finansowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
„Flisak” może wrócić na trasę jeszcze w tym roku
Inwestycja toczy się w ramach dwóch kontraktów: pierwszy obejmuje odbudowę stacji Rypin, na której będą kończyć bieg pociągi regionalne. Drugi dotyczy zaś poprawy stanu technicznego toru pomiędzy Rypinem a Brodnicą. – Przejezdność linii kolejowej zostanie przywrócona w grudniu tego roku – informuje Zespół Prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych. Finalizowane będzie wówczas jedno z przedsięwzięć – dotyczące odcinka do Brodnicy. Możliwy ma być też przejazd przez Rypin, choć roboty będą trwać dalej.
– Prace w rejonie stacji Rypin realizowane są przez spółkę ZRK DOM z Poznania w ramach zadania finansowanego ze środków Krajowego Planu Odbudowy – przypomina zarządca infrastruktury. Aktualnie trwa wymiana nawierzchni torowej na samej stacji w torze nr 1. We wrześniu rozpoczną się roboty dotyczące torów dodatkowych nr 3 i 5.
Pociągi przyspieszą do 120 km/godz.
Drugi z kontraktów realizuje Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe, a prace finansują same Polskie Linie Kolejowe ze środków własnych. Obecnie roboty toczą się na dziesięciokilometrowym odcinku rozpoczynającym się w rejonie Rypina. – Od 31 sierpnia planowane jest rozpoczęcie prac na odcinku Kretki – Brodnica, w tym także na przystanku osobowym Kretki – zapowiadają PLK.
PPMT rozpoczęło remont w połowie czerwca tego roku. – Prace obejmują ciągłą wymianę podkładów w torze nr 1 na odcinku Rypin – Brodnica, a także roboty towarzyszące – opisują służby prasowe spółki. Wśród nich wymieniają naprawę 18 obiektów inżynieryjnych i roboty na 17 przejazdach kolejowo-drogowych. Przedsięwzięcie ma pozwolić na podniesienie prędkości maksymalnej do 120 km/godz. dla pociągów pasażerskich i 80 km/godz. dla pociągów towarowych.
Prace w Rypinie potrwają dłużej
ZRK DOM rozpoczęło zaś realizację umowy dotyczącej przebudowy stacji Rypin jeszcze w 2023 r. Ta inwestycja potrwa nieco dłużej i zakończy się w 2026 r. – W ramach przebudowy stacji Rypin realizowane są m.in. budowa nowego peronu nr 2 oraz modernizacja istniejącego peronu nr 1, wykonanie wygodnych dojść dla osób z ograniczoną mobilnością, przebudowa torów o długości 750 m dostosowanych do obsługi najdłuższych pociągów towarowych czy modernizacja dwóch przejazdów kolejowo-drogowych – usłyszeliśmy. Poza tym zamontowane zostaną nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Sterowanie ma odbywać się z Brodnicy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.